2 werelden - Reisverslag uit Wapenveld, Nederland van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu 2 werelden - Reisverslag uit Wapenveld, Nederland van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu

2 werelden

Door: andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

19 Oktober 2016 | Nederland, Wapenveld

Wie kent die uitdrukking nou niet?! Leven in 2 werelden.

Het verschil hoe je je leven leeft en hoe je je voelt kunnen 2 verschillende werelden zijn.
En als je geen gevoelsmens bent denk je....hoezo 2 werelden? het is wat het is.
Ik vind het altijd zo grappig als we van het werk(laboratorium) een feestje hebben. Dagelijks loopt iedereen in het zelfde witte katoenen pak en dan zie je je collega's met "gewone"kleren. En ineens is het alsof het andere mensen zijn.

Ik moest aan dit onderwerp denken toen ik de afgelopen weken weer bezig was met het schilderen voor 2 opdrachten. In dit voorbeeld noem ik er 1 van een collega.
Ik ben een verhalen verteller. Ieder mens heeft wel een verhaal, en dat maak ik tastbaar op een doek. Zo ook dit keer. Aan de hand van een foto en wat meer gegevens verdiep ik me dan in het verhaal. In dit geval, opa,botsende karakters,houden van natuur, turfsteken, grapjes, liefdevol, koppig enz. En ineens leef ik in een andere wereld. Het is net alsof in me verweef met die persoon en de beelden komen. Het gaat ineens leven. Met het gevolg dat ik een schilderij heel persoonlijk kan maken.
Telkens is het dan wel weer spannend als ik het doek dan aflever of de opdrachtgever het mooi vind. (Tot nu toe altijd nog tevreden klanten gehand ;-)

En zo voelt het voor mij. Zo gauw ik die verfkwast in de hand houd. Of het schilderdoek voor me heb, ik duik in een andere wereld. Ik voel me helemaal in me element. Zo ook als ik workshops houd en mensen aan de hand van mijn technieken leer om zelf een kunststuk te maken. Vaak krijg ik dan te horen...Ben je niet helemaal op? telkens weer helpen , of uitleggen. Nou Ik vind het heerlijk!!

Vandaag over 2 weken vertrek ik letterlijk naar een andere wereld. Oké het is nog steeds dezelfde wereld alleen een ander land. En toch....Het zal voor mij zeker als een andere wereld voelen. Ik zie er enorm naar uit om dit letterlijk te gaan ervaren. Hoe de zon ander licht schijnt in Kenia. Hoe de rodegrond anders zal aanvoelen en mijn kleren en schoenen rood zal kleuren.
En dan die andere wereld van bezig zijn met schilderen en tekenen. Hoe zal het zijn? Krijg ik er een 3 dimensie bij? allemaal vragen waarop ik nu het antwoord nog niet weet.

Men vraagt vaak....wat ga je dan doen? Ik heb nu wel concrete ideeën. Maar alles is natuurlijk wel versimpeld als dat ik met volwassenen doe. En omdat ik maar 2x23 kg mee kan nemen zal mijn "attributen"behoorlijk beperkt zijn. Maar toch neem ik verf, simpele schildersdoekjes, papier, krijt enz mee. En mijn "elementgevoel"zit in mijn rugtas. En mijn hoofd vol ideeën, en mijn hart vol liefde voor het creëren op papier heb ik in mijn broekzak. En dan zitten denk ik mijn koffers vol.
Oh ja en de liefde voor een ander van "je mag er zijn", "je bent bijzonder", die trek ik dan maar aan.
Nog 14 nachtjes te gaan.......

  • 19 Oktober 2016 - 21:50

    Dirkje:

    Lieve mooie Andrea, wat een geweldig verslagje alweer. En dan nog 2 weken wachten... Je hart klopt, je rugtas zit vol. Gezegend degenen die jou gaan ontmoeten daar in Kenia!

  • 20 Oktober 2016 - 11:43

    Kris:

    Doek gezien. Heb je weer mooi gedaan!
    Spreek je vast voor die tijd nog wel op het werk ;)

  • 25 Oktober 2016 - 21:46

    Els:

    Wat een mooi stukje heb je geschreven! Veel zegen bij alle voorbereidingen, het aftellen is nu echt begonnen. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Ik ben Andrea Kingma, getrouwd met mijn maatje Gerrit en heb 4 prachtige kinderen Kevin, Celine, Yorick en Romy. Ik ben moeder, klinisch chemisch analist in de isala Zwolle, dochter, zus, schoonzus, creatief, beelddenker, sportief, vrouwelijk met een tikkeltje stoerheid, en sinds 2011 kunstenaar.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 23860

Voorgaande reizen:

02 November 2016 - 20 November 2016

Mijn reis naar kenia

Landen bezocht: