Safari - Reisverslag uit Amboseli, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Amboseli, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

18 November 2016 | Kenia, Amboseli

Donderdag 04:45 ging de wekker. We zouden opgehaald worden om 05:30. Alleen doordat de watchman in slaap was gevallen had hij niet de poort op tijd open gedaan. Uiteindelijk zijn we met een kwartier vertraging vertrokken. De driver heeft er toen flink z'n gaspedaal gebruikt waardoor we toch op tijd waren.
Het vliegtuig zette de start in en rook kwam uit de vloer zetten. Nou dat was geen lekker gezicht. Even schoot mijn "worst nightmare" door mijn hoofd. maar ik zag al snel dat het stoom was. Een passagier voor ons vond het ook niet prettig en haalde de stewardess bij. Tja het was volgens haar heel gewoon.
Nou daar gingen we de lucht in met rook om ons heen.
Ik vind het gewoon geen prettige manier van reizen, maar snelnis het wel.
Op the airport werden we weer door een driver opgehaald. Een hele aardige kerel die tijdens de 4 1/2 uur durende rit stopte voor kiekjes maken. Prachtige giraffen hebben we toen gezien.
Bivakkeren op een terrein van "We4kenia". Een jong stel (hij een massai en zij Nederlandse) verhuren 2tenten en 2huisjes. Wij hadden voor de tent gekozen met uitzicht op de kilimandjaro. Het leek op het eerste gezicht heel idyllisch. Maar nu een dag later is het toch flink behelpen met bijna tot geen energie. Geen lampen. Een toilet gebouw een eind lopen van de tent zonder verlicht te worden als je erna toe moet. Gelukkig hebben we zelf lampjes mee want anders.....

We gingen in de namiddag met een jongen uit de massai op culture en nature walk. Dat was erg leuk want hij wist de dieren zo op te sporen. We hebben van heel dichtbij giraffen gezien. Antilopen en gazellen.

Eten word in een leemhutje gekookt op hout en 1gaspitje. (Met pannen die wij gebruiken op de camping) en dat voor meerdere personen. Al met al een verblijf wat nog echt in de schoenen staat.
Omdat het nu regentijd is zijn er extreem veel insecten. We kunnen niet buiten bij een lamp zitten want dan vliegen er wel een paar honderd kevers rond die alle kanten opgaan. En die gewoon tegen elkaar aanknallen en naar beneden vallen. Wij konden een paar meter van de lamp afzitten, maar dan nog vielen ze op je hoofd en in je haren. .....brrrrrr.
We hebben snel ons eten op gegeten en toen met een jeep erop uit getrokken.
Toen hebben we zelfs nog een civetkat gezien die best zeldzaam zijn.
Toen we 22:30terug waren dachten we dat we vast, door de korte nacht ervoor, zouden slapen als roosjes. Maar helaas begon het te regenen en te onweren...alles klinkt hier zo hard. En het werd koud!!.
We beleven nog eens wat op deze reis. Ach ja na extra kleren aangetrokken te hebben, zijn we toch weer in slaap gevallen.

Vandaag stond een jeep safari op het programma. Maar doordat het zoveel geregent had was het een heel karwei om de jeep richting het amboselli park te krijgen. We zitten echt in de middel of nowhere. Zonder een gangbare weg.
Gelukkig hadden we de massai jongen nog.
In het park moeten we een geijkte weg volgen. We kunnen dus niet echt de bush bush in. Maar ondanks dat hebben we zoveel dieren gezien. Soms heel verweg en heeel dichtbij. Heel bijzonder om het in het echt te zien. De driver bracht ons nog naar een lodge voor een break zodat we met zonsondergang weer verder zouden rijden. Nou heel bijzonder om in een super de luxe lodge te zitten en de wilde dieren zie je zo lopen.
Toen we aan het eind van de middag/begin avond weer gingen rijden zagen we zowaar 4leeuwen liggen. Nou geweldig! ! En van de kilimandjaro was de top ook zichtbaar. Wat een kado!! Nou ik kan het nu nog niet geloven dat we zo open en vrij er konden rijden. En deze prachtige natuur konden bewonderen. Telkens was er een andere vegetatie omdat het zo groot is. Moeras, steppe, dor kaal, groen zoveel verschil.

Ons avondeten hebben we,' met wat mindere kevers om ons heen, gegeten. En hopelijk met een rustiger nacht voor de boeg.

Morgenochtend vertrekken we naar onze laatste overnachtings plek in Nairobi. En dan vliegen we zondag weer terug naar huis.

• 19 November 2016 - 15:37

Ella:

Lieve Andrea,
    Geweldig om alles te lezen en de foto's te zien.
    Je hebt echt genoten. Fijn hoor.
    En wat hebben jullie veel goeds gedaan.
    Super.
    Een goede terugreis toegewenst.
    xxx Ella

• 22 November 2016 - 14:17