Een regeldagje - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu Een regeldagje - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu

Een regeldagje

Door: andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

10 November 2016 | Kenia, Sondu


Vandaag gaan we naar kisumu om heel veel dingen te regelen.  We zouden rond 10uur vertrekken en dat betekent dus 11:45 . Het is ruim 1 1/2  rijden dus heb Ik weer heel wat sfeer plaatjes kunnen schieten en filmen.
We beginnen bij de verfwinkel waar net de stroom is uitgevallen. Dus proberen we een bestelling te doen op papier. Later kunnen we weer terug om het op te halen.
Toen naar de tegelshop....en weer wachten wachten.  Welke tegela op  trap?
En christa maar geld tellen.  Het zijn enorme bedragen.  Voor hollandse begrippen is het niet veel maar alles bij elkaar is het een heel gepuzzel. 
Ik haal nog met jim staal voor de nieuwe krukken voor ruth. Maar met dat ik 10 meter staal afrekenen (voor 470 schilling) vraag ik jim heb je niet meer nodig? In hollands geld ben ik iets meer als 4,00 kwijt.
Ja zegt jim, nou hoeveel? We nemen er 10extra mee.
Zo kunnen ze voorlopig er weer tegen.
We moeten nog naar een buro van onze luchtvaartmaatschappij voor volgende week donderdag.  We moeten cash betalen tot en met de 9e nov. Maar als we bij het buro komen zeggen ze...tja het had voor 12uur  moeten zijn.
Nou de mevr wilt het wel voor ons doen alleen dan kost het 30euro meer.
Nou hoe moeten we het doen? Tja via Internet.  Nou ik krijg een idee. Mogen we jou computer gebruiken? Nou uiteindelijk mag het. En nu christa het zelf doet scheelt het ons 30euro op onze oude ticket. Al met al een goede deal uiteindelijk getroffen.
We gaan weer op weg naar de supermarkt en doen daar nog boodschappen.  We lopen door de straten van kisumu en worden nageroepen met "trump, trump". 
We sluiten het af met een pizza uit de kuskies.
Na het eten gaan we nog met wat jongens uno spelen. Het is hier een traditie om het met elkaar te spelen en helemaal kenia tegen Nederland.
Ik heb het pas maandag avond voor het eerst gespeeld dus tja ...ik heb nog niet gewonnen. We hebben ook een regel dat we alleen maar engels mogen praten tijdens het spelen. De jongens hebben nog wel eens de neiging om in hun eigen taal wat te noemen.
We hebben vaste plekken gekregen. Ik heb inmiddels flink wat jongens als vrienden om me heen verzameld. Ze kijken met m'n kaarten mee en verklappen niks. Zo lachen. ... en verdraait ik win het eerste potje. Ik krijg als prijs een koekje. Nou die deel ik natuurlijk gauw. Wat een feest. We doen 7potjes per avond en zo wisselen ze steeds af met jongens. Aan het eind van de avond win ik ook het laatste potje. Maar in totaal sta ik op nr 6. Nou ik moet nog heel wat potjes winnen om dat goed te maken. Op naar morgen.

  • 11 November 2016 - 15:26

    Ella:

    Leuk om te lezen, Andrea.
    Nog fijne dagen toegewenst en succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Ik ben Andrea Kingma, getrouwd met mijn maatje Gerrit en heb 4 prachtige kinderen Kevin, Celine, Yorick en Romy. Ik ben moeder, klinisch chemisch analist in de isala Zwolle, dochter, zus, schoonzus, creatief, beelddenker, sportief, vrouwelijk met een tikkeltje stoerheid, en sinds 2011 kunstenaar.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 23902

Voorgaande reizen:

02 November 2016 - 20 November 2016

Mijn reis naar kenia

Landen bezocht: