Kunnen/gaan we nog naar huis???? - Reisverslag uit Amboseli, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu Kunnen/gaan we nog naar huis???? - Reisverslag uit Amboseli, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu

Kunnen/gaan we nog naar huis????

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

19 November 2016 | Kenia, Amboseli



Dit zal echt mijn laatste blog zijn van deze reis.  Wat een avonturen hebben we beleefd. Ik dacht na gisteren dat dat toch het laatste onverwachte was, wat we zouden beleven.  Maar niks is minder waar.
We kwamen vol onder de indruk thuis van de safari. Na het eten met gelukkig minder torren (brrr ik voeg een foto toe  met de minder in aantal) viel ik al erg vroeg in slaap. Ik hoorde in de nacht wel regenen.  Maar ja dat had ik al meer gehoord.  Maar toen  we opstonden bleek het nog steeds te regenen. 
Om 09:00 zouden we weer opgehaald worden.  En eerlijkheid gebied te zeggen dat ik dit verblijf nu ook lang zat vond.  Maar ja om 09:00 nog steeds regen en geen auto.
We kregen een telefoontje dat de auto kapot gegaan was.  Ach ja... We hadden al een vermoeden... Op tijd.... Kenia... Tja auto kapot?
En de tijd tikte door.  We zitten echt in the middle of nowhere en gisteren had de four wheel drive al moeite door het zand en de blubber te komen.  Er is geen doorgaande weg dus het is echt zoeken om hier te komen.
En toen bijna 2uur later komen 3 mannen aangelopen.  De auto kon niet bij ons komen, dus moesten we met alle koffers naar de auto toe.
En zo liepen er 2 blonde muzungo's met laarzen aan achter 3mannen met koffers op hun hoofd.  En de opdracht was:volg in hun voetsporen!!!
Tja als je maar mt 37 hebt en 1,68 bent zijn mannen stappen al snel veel te groot. 
Maar ja  we gingen i.i.g richting huis moet je maar denken. 
Na een flinke wandeling, wat wij bestempelden als een flinke workout,  door blubber zaten we met volle moed in de auto.
Ook toen  slipten we alle kanten op, maar de schauffeur gaf aan dat alles goed kwam.  Ja ja dacht ik,  eerst zien dan geloven.  Ik bleef maar naar buiten kijken naar de mooie besneeuwde top van de kilimandjaro.  Dat kadootje kregen we er wel bij na deze nacht.  Voorheen was het veel bewolkt en een klein beetje ijs bovenop.  Nu zagen we toch de kilimandjaro zoals ik ze ken uit de geschiedenis boekjes.
Het was een hele tocht. Ook onderweg veel file met vast gelopen auto's aan de kant van de weg.
Uiteindelijk toch zonder ongelukken aangekomen in nairobi. Omdat onze bankpas hier toch niet geaccepteerd werd moesten we voor de allerlaatste keer op een piki piki naar het dichtstbijzijnde ATM. Om 19:00stond ons avondeten op het programma met een buffet voor nog geen 10euro pp (en dan zonder torren) deed alles van vandaag weer goed komen. En de heerlijke warme douche na 2dagen was ook zooooo fijn.
Op naar ons laatste nachtje en hopelijk iets minder avontuurlijke dag morgen zou fijn zijn. Onze wekker gaat weer om 04:30 dus slaap lekker en tot morgen/gauw of vrijdag op het werk;-)

  • 21 November 2016 - 12:23

    Els:

    Dankbaar dat jullie weer veilig thuis zijn. Ik kijk er naar uit om het reisverslag live van je te horen. Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Ik ben Andrea Kingma, getrouwd met mijn maatje Gerrit en heb 4 prachtige kinderen Kevin, Celine, Yorick en Romy. Ik ben moeder, klinisch chemisch analist in de isala Zwolle, dochter, zus, schoonzus, creatief, beelddenker, sportief, vrouwelijk met een tikkeltje stoerheid, en sinds 2011 kunstenaar.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 8359
Totaal aantal bezoekers 23886

Voorgaande reizen:

02 November 2016 - 20 November 2016

Mijn reis naar kenia

Landen bezocht: