afscheid nemen - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu afscheid nemen - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu

afscheid nemen

Door: andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

16 November 2016 | Kenia, Sondu

Afscheid nyabondocentrum

En ja toen kwam dan toch de dag van afscheid. Meerdere mensen zeiden me van te voren. Geniet ervan want voordat je het weet is het weer voorbij. Nou dat gevoel heb ik totaal niet gehad.
Het voelt alsof Ik hier al een maand ben.
Gisteren was er weer bezoek van een priester uit malta. Er was weer een dienst en ik had mijn laatste art les. Wat was het toch heerlijk om met deze studenten bezig te zijn. Ik zal ze missen.

Ik heb van dichtbij goed meegemaakt en gezien hoeveel christa doet voor het centrum en voor de stichting bondokids.
We kennen allemaal stichting compassion, maar als je hier een kind sponsord is het een heel ander verhaal.  Heel veel kinderen zijn van een sponsor afhankelijk.  Heel veel zorg tijd en aandacht vergt dat. Heel wat financiële hoofbrekens zag ik haar maken. Daarom heb Ik met pamela een surprise feestje georganiseerd.  Ik had nog geen verjaardag s kadootje gegeven en dacht...nou dit is een goede tijd. En ook een mooi "dank je wel" voor een zo unieke kans om kenia te ontdekken.
Zo was er heerlijke vis geregeld.  Waardoor christa er toch bijna achter kwam... En er was eten geregeld voor de kleinsten. Ze kregen "meat" wat voor hun zeldzaam is. 
Alle staf waren ook uitgenodigd.  En zo hebben we een gezellige Afrikaanse avond gehad. En weer met een taartsnij moment. Nou christa heeft wat taart gesneden!!

Vandaag was een drukke rare dag. Ik heb van alle kleine kids foto's gemaakt en op een kaart geplakt met al hun namen erop. 41stuks. Het was een heel karwei omdat voor het weekend de kinderen allemaal geknipt waren en ze er ineens heel anders uitzagen.

Wat nog ontzettend leuk te benoemen is is dat ik vandaag(woensdag) bij de naailes binnen liep en wat waren ze aan het doen achterin de klas??? De teacher had een hoekje met verf staan en 4meiden waren aan het schilderen!!!!
Nou dat maakt me zo dankbaar.

Christa, ineke en ik hebben nog voor de laatste keer een brommerritje gemaakt naar sondu. Even gezellig over de markt. Ik heb nog weer wol gehaald voor de studenten zodat nu alle geld besteed is wat ik had verzameld in een jaar!

Toen nog weer alle studenten langs geweest met een foto van hun zelf. Ik had op iedere kaart een zegen opgeschreven.
Wat een bijzondere jongens en meiden heb ik toch mogen leren kennen. Ik zal ze missen!

De avond werd afgesloten met een rondje langs de meiden en uno met de jongens. De meiden waren al een beetje jaloers omdat zij ook uno wilden spelen maar geen genoeg kaarten hadden. Laat ik nou net 2pakken uno mee hebben vanuit Nederland.  Nou ze waren helemaal gelukkig.

De finale kenia -Nederland is toch uiteindelijk beslist door Kenia!!!
We hadden koekjes en snoepjes mee. En een hele grote medaille hadden we gemaakt, met foto's van ons en van spelen met elkaar, erop geplakt.

Morgenochtend om 05:30worden we opgehaald en gebracht naar kisumu.  Vandaaruit vliegen we naar Nairobi.  Daar worden we weer opgehaald om gebracht te worden naar Amboseli. Een gebied vlak bij de kilimandjaro. Nog even samen 2daagjes op safari.  We weten niet hoeveel bereik we hebben. Zondag ochtend vertrekken we vroeg om d.v zondagmiddag om 15:30 aan te komen in Nederland.

Dank jullie wel i.i.g voor de reacties onder aan mijn blogs. Dat was best fijn zo af en toe wat te horen.

Liefs andrea.
En waarschijnlijk weer gauw tot Ziens.

  • 16 November 2016 - 20:48

    Mieke:

    Mooie weken heb jij daar doorgebracht, geweldig!
    Ik ben benieuwd om de verhalen van jou en Christa te horen.
    Voor nu, goede vlucht, mooie safari en veilige terugreis,
    Mieke

  • 16 November 2016 - 22:25

    Johan Bos:

    Goede reis terug en welkom thuis

    Groet Johan

  • 16 November 2016 - 22:26

    Johan Bos:

    Goede reis terug en welkom thuis!

    Groet Johan

  • 17 November 2016 - 08:43

    Heleen:

    Fijn dat jullie zoveel goeds hebben kunnen doen, veel hebben kunnen betekenen. En dat dit door zal werken! Nog 2 fijne dagen samen en een goed reis terug! Groet, Heleen

  • 17 November 2016 - 08:53

    Dirrianne:

    Goede reis naar huis! en geniet er nog even van.

  • 17 November 2016 - 09:08

    Lisette:

    Wat gaaf Andrea dat de juffen werkelijk zo open staan om het schilderen te ontvangen.
    Mooi dat jij dat nou ook nog net even zag;-)
    Fijne reis
    Veel liefs lisette

  • 17 November 2016 - 11:26

    Gerja En Ad:

    Wauw, wat beleef je daar veel. Mooi om dit allemaal te kunnen volgen.
    Geniet van de safari en behouden thuis komst gewenst

  • 17 November 2016 - 15:06

    Jolande Wolfsen:

    Wat een mooie en bijzondere tijd maak jij daar mee Andrea. De foto met de glunderende koppies en prachtige schilderijen spreken voor zich. Wat een geweldige blijdschap, aandacht en zegen mocht jij voor hen zijn! Je mocht een stukje van Jezus liefde laten zien. Dit vergeten ze nooit weer en zal zijn uitwerking hebben. Fijne dagen op safari toegewenst en een veilige terugreis. Gods zegen! Liefs van Ard en Jolande

  • 17 November 2016 - 15:47

    Chris En Margreet:

    Mooi om te lezen over je belevenissen , geniet nog van de laatste dagen.


  • 17 November 2016 - 17:21

    Sandra Horst:

    Andrea bedankt voor de verhalen.
    Nog een mooie safari tocht.
    En goede reis terug naar Nederland en welkom thuis.
    Liefs van Sandra

  • 18 November 2016 - 07:09

    Henk:

    lieve Andrea, wat een mooie en gezegende tijd maak je toch mee. Prachtig dat je zo geniet. Dat wens ik je ook voor de laatste dagen toe.

    Een behouden thuiskomst en we zijn erg benieuwd naar je Live-verhalen.

    lieve groet Henk en Hester

  • 18 November 2016 - 11:05

    Kris:

    geniet van je laatste dagen! een hele goeie reis en ik hoor de verhalen op het werk wel weer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Ik ben Andrea Kingma, getrouwd met mijn maatje Gerrit en heb 4 prachtige kinderen Kevin, Celine, Yorick en Romy. Ik ben moeder, klinisch chemisch analist in de isala Zwolle, dochter, zus, schoonzus, creatief, beelddenker, sportief, vrouwelijk met een tikkeltje stoerheid, en sinds 2011 kunstenaar.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 23882

Voorgaande reizen:

02 November 2016 - 20 November 2016

Mijn reis naar kenia

Landen bezocht: