bezoek, avontuurlijke rit en kunst wat wil je nog - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu bezoek, avontuurlijke rit en kunst wat wil je nog - Reisverslag uit Sondu, Kenia van Andrea Kingma-van Ommen - WaarBenJij.nu

bezoek, avontuurlijke rit en kunst wat wil je nog

Door: andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

14 November 2016 | Kenia, Sondu

Gisteren zijn we op bezoek geweest bij pamela. Pamela is het hoofd van de administratie. Zij regelt veel op het centrum. Christa kent haar al heel lang. Als kado had christa mij gevraagd een schilderij voor haar te maken. Dus ons bezoekje was dé gelegenheid om het te geven.
Pamela was helemaal ontroerd. Ik heb haar nu leren kennen en daarvoor moest ik het doen met wat christa me had verteld van haar. Ze is een bijzondere vrouw met een groot hart, en vol geloof en vertrouwen.
Heel bijzonder is het dan weer hoe alles met een schilderij precies op z'n plek valt.
We werden op de heenweg gebracht met een auto. De terugweg hebben we een matatu en een piki piki genomen.
Een matatu is een busje waar heel veel mensen in worden gepropt. Pamela en haar dochter vergezelden ons omdat we anders een veel dure prijs zouden moeten betalen.
In sondu zouden we weer opgehaald worden maar dan moesten we weer op z'n keniaans wachten. Daarom hebben we toen samen een piki piki genomen. Dus met z'n 2 op 1. Wat hebben we gelachen. Nu 1dag later heb ik nog last van mijn stuitje die half op het achterrek botste telkens weer. Want we gingen over "the dansing road".
Vandaag maandag was het weer veel regelen, teachers spreken wat er nog nodig is. En weer een art les gegeven. En we hebben samen nog 2kasten afgekregen. Christa en ik hadden aan het begin van ons verblijf 3kasten weten te bemachtigen uit een opslag. Maar sister ludovena vond ze veel te oud. Maar wij wilden ze opknappen i.p.v nieuwe kasten te kopen. Dus heb ik verf, zeil, en handvaten gekocht. Christa had spijkers mee vanuit Nederland voor het geval dat....
Nou we zijn wat trots op het resultaat. En ja zelfs sister ludovena was er blij mee.
Ook is er vandaag een begin gemaakt met het volledig legen van de waterput die lek is.
Maar wat hadden de werkers nou gedaan? Een waterpomp erop gezet die het water loosde op het gras. Niemand had het door totdat christa het zag. Die heeft als de dolle om emmers gevraagd. Iedereen moest helpen want het kostbare water liep zomaar weg. Op het laatst werd er een slang aangesloten die het water naar de andere tank pompte.
En natuurlijk uno gespeeld...nou een vol dagje. Nog 2te gaan en dan vertrekken we richting Nairobi.

  • 15 November 2016 - 09:35

    Liesbeth:

    Geniet nog Andrea!

  • 15 November 2016 - 10:56

    Dirrianne:

    Veel plezier nog!

  • 15 November 2016 - 21:46

    Jeanet :

    Mooi om je verhalen zo te lezen. Wat een mooie foto,'s erbij. Heel veel plezier in Nairobi.

  • 16 November 2016 - 08:38

    Mieke:

    Wauw, weer zo'n mooi verhaal! Wat goed dat je Christa in het zonnetje hebt gezet!
    Geniet nog van deze dagen en een goede vlucht naar Nairobi.
    Groeten van Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Ik ben Andrea Kingma, getrouwd met mijn maatje Gerrit en heb 4 prachtige kinderen Kevin, Celine, Yorick en Romy. Ik ben moeder, klinisch chemisch analist in de isala Zwolle, dochter, zus, schoonzus, creatief, beelddenker, sportief, vrouwelijk met een tikkeltje stoerheid, en sinds 2011 kunstenaar.

Actief sinds 04 Sept. 2016
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 23877

Voorgaande reizen:

02 November 2016 - 20 November 2016

Mijn reis naar kenia

Landen bezocht: